Chrysler Pt Cruiser Fan Club Hungary

Chrysler Pt Cruiser Fan Club Hungary => Szerelés - Karbantartás => A témát indította: moderator76 - December 11, 2019, 08:08:53 am

Cím: CHRYSLER PT CRUISER 2.2L CRD
Írta: moderator76 - December 11, 2019, 08:08:53 am
121LE és 150LE
Nyomatékos merci motor, common rail (közös nyomócsöves) rendszerrel; ami nagyon nagy kedvenc lett itthon is.
Könnyedén mozgatja a másfél tonnát, alacsony fordulaton is. Chip tuning 121LE-ről 149LE-re működik, érdemes pénzt kiadni rá!
Általában a kuplung, kinyomócsapágy és kettőstömegű lendekerék árai magasak, ezekre odafigyelni; mert gyengébb minőségű alkatrészek esetén nagyon sokba fog fájni.
Így is 350-500e ez a komplett gyári Mopar szett. A főmunkahenger cserénél pedig a tartókonzolra kell figyelni, mert a dőlésszöge bevihet az erdőbe minket (2. fotó).
A 2.2crd főmunkahenger és kinyomócsapágy megegyezik a 2.4GT-vel, igaz annyi különbség van, hogy el kell forgatni 90 fokkal a kinyomócsapágy műanyag ágát (3. fotó).

                                    A gyártó megszüntette faceliftes kinyomócsapágy gyártását!!! Viszont jó hír, hogy a régivel helyettesíthetÅ‘!

Hajlamos kifújni a porlasztó alátéteknél (a "kerámia" szlengként emlegetett réz alátét). Ne felejtsük a hidegek beállta előtt cserélni az Üzemanyag Szűrőt! Komoly problémákat okozhat - de legfőképp fagypont alatt - a sok szennyeződés, ami összegyűlik a pohárban (ezt megelőzhetjük, ha "Prémium" minőségű gázolajat tankolunk vagy gyakrabban cserélünk szűrőt)


Cím: Re:CHRYSLER PT CRUISER 2.2CRD
Írta: moderator76 - Május 22, 2020, 10:16:25 pm
Gyorsan a szerelők kedvence lett a "tágas" motortér miatt, így nagyon kevesen vállalják; egyszerűen semmihez sem lehet hozzáférni,
csak ha le nem bontják a fél elejét...  :( :o ??? ::) Minden tisztelet a kivételnek, akik nem félnek a kihívásoktól!  8) 8) 8) 8)

Típushibák:
Felső rövid- vagy alsó (10) hosszú turbócső (9) megreped, kilyukad, lefúj... erővesztés... ilyenkor 120km/h-nál nem tud többet
Nagynyomású kormány- és klímacsÅ‘ (14), nyomásérzékelÅ‘ elszáll... olajszivárgás... klímacsÅ‘t lepadkázzuk, mert túl alacsonyan helyezték el... klíma nem kapcsol be...  Párologtató megreped, fÅ‘leg a 2006 utáni modelleknél... nem kis meló. 
Tipp: tegyünk be rezgéscsillapító szivacsot az új párologtató köré, mint a régi modelleknél, úgy talán tovább fogja bírni a sok rázkódást.  :o



Cím: Re:CHRYSLER PT CRUISER 2.2CRD
Írta: moderator76 - Május 22, 2020, 10:24:12 pm
Kopóeszköz lett az alsó klímacső (14)... főleg tavasszal, és kifejezetten a magas padkák, kövek, mélyebb gödrök miatt
  :-\ 8)
Cím: Re:CHRYSLER PT CRUISER 2.2CRD
Írta: moderator76 - Május 22, 2020, 10:31:07 pm
A kormánymű hajlamos a nagy nyomás miatt, az érzékelőjét elhagyni... Szakemberrel cseréltetni még mielőtt komolyabb baj keletkezne! A nagynyomású cső (2) tömítése is kiöregszik, aztán szivárogni kezd a drága olaj... általában tömítés csere megoldja, de van mikor már csak a komplett cső.

Cím: Re:CHRYSLER PT CRUISER 2.2CRD
Írta: moderator76 - Május 22, 2020, 10:35:20 pm
A klímakompresszor végén lévő kis zöld nyomásérzékelő is sokszor okozott már fejtörést, ugyanúgy mint a szárítószűrőn lévő.
Cím: Re:CHRYSLER PT CRUISER 2.2CRD
Írta: moderator76 - Május 22, 2020, 10:39:33 pm
Alapjában véve, a kisebb és nagyobb hibáikat félretéve; nagyon sokan kedvelik és szeretik a PT dízeleket (is)  :-X

Minden jog fenntartva!
Cím: Re:CHRYSLER PT CRUISER 2.2L CRD
Írta: moderator76 - Május 23, 2020, 07:45:42 pm
A dízel motor GATES vagy DAYCO 6PK1600 hosszbordásszíj útvonala a mellékelt rajzon látható.
Cseréje is egyszerű, mint a faék: az ékszíjfeszítő összenyomásával le és felrakható.
Cím: Re:CHRYSLER PT CRUISER 2.2L CRD
Írta: moderator76 - április 30, 2021, 11:37:07 am
A dízel motor abszolút nyomás érzékelője, azaz a MAP szenzor helye a rövid turbó cső - ami hajlamos meghasadni - alatt található. Viszont ha a turbó cső rendben van és még mindig vacakol, akkor illik a MAP szenzort is kicserélni; ha már ott járunk...