Chrysler Pt Cruiser Fan Club Hungary
Chrysler Pt Cruiser Fan Club Hungary => Szerelés - Karbantartás => A témát indította: moderator76 - December 11, 2019, 08:08:53 am
-
121LE és 150LE
Nyomatékos merci motor, common rail (közös nyomócsöves) rendszerrel; ami nagyon nagy kedvenc lett itthon is.
Könnyedén mozgatja a másfél tonnát, alacsony fordulaton is. Chip tuning 121LE-ről 149LE-re működik, érdemes pénzt kiadni rá!
Ãltalában a kuplung, kinyomócsapágy és kettÅ‘stömegű lendekerék árai magasak, ezekre odafigyelni; mert gyengébb minÅ‘ségű alkatrészek esetén nagyon sokba fog fájni.
Ãgy is 350-500e ez a komplett gyári Mopar szett. A fÅ‘munkahenger cserénél pedig a tartókonzolra kell figyelni, mert a dÅ‘lésszöge bevihet az erdÅ‘be minket (2. fotó).
A 2.2crd főmunkahenger és kinyomócsapágy megegyezik a 2.4GT-vel, igaz annyi különbség van, hogy el kell forgatni 90 fokkal a kinyomócsapágy műanyag ágát (3. fotó).
A gyártó megszüntette faceliftes kinyomócsapágy gyártását!!! Viszont jó hÃr, hogy a régivel helyettesÃthetÅ‘!
Hajlamos kifújni a porlasztó alátéteknél (a "kerámia" szlengként emlegetett réz alátét). Ne felejtsük a hidegek beállta előtt cserélni az Üzemanyag Szűrőt! Komoly problémákat okozhat - de legfőképp fagypont alatt - a sok szennyeződés, ami összegyűlik a pohárban (ezt megelőzhetjük, ha "Prémium" minőségű gázolajat tankolunk vagy gyakrabban cserélünk szűrőt)
-
Gyorsan a szerelÅ‘k kedvence lett a "tágas" motortér miatt, Ãgy nagyon kevesen vállalják; egyszerűen semmihez sem lehet hozzáférni,
csak ha le nem bontják a fél elejét... :( :o ??? ::) Minden tisztelet a kivételnek, akik nem félnek a kihÃvásoktól! 8) 8) 8) 8)
TÃpushibák:
Felső rövid- vagy alsó (10) hosszú turbócső (9) megreped, kilyukad, lefúj... erővesztés... ilyenkor 120km/h-nál nem tud többet
Nagynyomású kormány- és klÃmacsÅ‘ (14), nyomásérzékelÅ‘ elszáll... olajszivárgás... klÃmacsÅ‘t lepadkázzuk, mert túl alacsonyan helyezték el... klÃma nem kapcsol be... Párologtató megreped, fÅ‘leg a 2006 utáni modelleknél... nem kis meló.
Tipp: tegyünk be rezgéscsillapÃtó szivacsot az új párologtató köré, mint a régi modelleknél, úgy talán tovább fogja bÃrni a sok rázkódást. :o
-
Kopóeszköz lett az alsó klÃmacsÅ‘ (14)... fÅ‘leg tavasszal, és kifejezetten a magas padkák, kövek, mélyebb gödrök miatt
:-\ 8)
-
A kormánymű hajlamos a nagy nyomás miatt, az érzékelÅ‘jét elhagyni... Szakemberrel cseréltetni még mielÅ‘tt komolyabb baj keletkezne! A nagynyomású csÅ‘ (2) tömÃtése is kiöregszik, aztán szivárogni kezd a drága olaj... általában tömÃtés csere megoldja, de van mikor már csak a komplett csÅ‘.
-
A klÃmakompresszor végén lévÅ‘ kis zöld nyomásérzékelÅ‘ is sokszor okozott már fejtörést, ugyanúgy mint a szárÃtószűrÅ‘n lévÅ‘.
-
Alapjában véve, a kisebb és nagyobb hibáikat félretéve; nagyon sokan kedvelik és szeretik a PT dÃzeleket (is) :-X
Minden jog fenntartva!
-
A dÃzel motor GATES vagy DAYCO 6PK1600 hosszbordásszÃj útvonala a mellékelt rajzon látható.
Cseréje is egyszerű, mint a faék: az ékszÃjfeszÃtÅ‘ összenyomásával le és felrakható.
-
A dÃzel motor abszolút nyomás érzékelÅ‘je, azaz a MAP szenzor helye a rövid turbó csÅ‘ - ami hajlamos meghasadni - alatt található. Viszont ha a turbó csÅ‘ rendben van és még mindig vacakol, akkor illik a MAP szenzort is kicserélni; ha már ott járunk...