Szerző Téma: CHRYSLER PT CRUISER 2.0L  (Megtekintve 2602 alkalommal)

Administrator

  • Administrator
  • Bölcsis
  • *****
  • Hozzászólások: 18
  • Karma: +0/-0
CHRYSLER PT CRUISER 2.0L
« Dátum: Május 31, 2018, 05:49:38 pm »
2.0 DOHC (szíj), minden ami 2.0 143LE vagy 152LE, illetve 2000-2001 avagy 2002-2010
Erre épült a 2.4-es motor is.  ;) Spóroltak egy kicsit a mérnök bácsik.  :D
« Utoljára szerkesztve: Október 22, 2021, 12:12:11 pm írta moderator76 »

moderator76

  • Global Moderator
  • Iskolás
  • *****
  • Hozzászólások: 211
  • Karma: +0/-1
Ma is semmi 2.0L
« Válasz #1 Dátum: Október 03, 2019, 03:54:46 am »
Csodák igenis vannak!
Egy kis odafigyeléssel: olaj, vízszint, hűtősapka ellenőrzéssel minden vízforralós probléma orvosolható!
Általában a hengerfej tömítés átszakadása szokott komoly problémákat okozni ennél az ECC kódos motornál. Tehát rendszeresen ellenőrizzük a vízszintet, hűtősapkát, hőfokjeladót és csatlakozót, termosztátot, vízpumpát és a ventilátor mindkét fokozatát!!
1. KAPCSOLJUK BE JÁRÓ MOTORNÁL A FŰTÉST MAXIMUMRA! HA AKKOR SEM CSÖKKEN A HŐMÉRSÉKLET, AKKOR ÁLLÍTSUK LE A MOTORT!
             SEMMIKÉP SE NYÚLJUNK A HÅ°TŐSAPKÁHOZ, MERT LEFORRÁZHATJUK MAGUNKAT!!!
2. Ha lehűlt nagyjából a hűtővíz, úgy fél óra múlva próbáljuk meg kiszedni a termosztátot (általában a hűtősapka alatti idomban helyezkedik), aztán öntsük fel a tágulási tartály közepéig vízzel vagy fagyállóval és járassuk pár percig, hogy lelégtelenítse magát a rendszer. Pótoljuk, ha minimum alá megy a szint, utána pedig menjünk el a legközelebbi szervizpontig.
3. Ha hirtelen ugrik a hőmérséklet menet közben max fűtéssel és termosztát nélkül is, akkor ne szenvedtessük tovább a motort. Saját lábán, csak még nagyobb kárt teszünk benne. Még nagyobb a baj, ha a hűtővíz fekete színű; mert ilyenkor valahol a rendszerben keveredik az olajjal a hűtőfolyadék. Egy lépést se tovább!!!

Remélem, hogy tudtam segíteni, ha nem; akkor javítsatok! Hadd tanuljak én is.
Baleset- és autómentő mentes utat!!!
(na ez, már nekem is fájt)  :-X
« Utoljára szerkesztve: április 02, 2023, 01:05:21 pm írta moderator76 »

moderator76

  • Global Moderator
  • Iskolás
  • *****
  • Hozzászólások: 211
  • Karma: +0/-1
Re:CHRYSLER PT CRUISER 2.0L
« Válasz #2 Dátum: Május 24, 2020, 01:59:26 am »
Egy bekeményedett gumitömítés a hűtősapka alatt és máris megvan a baj...
Egy jó ventilátor is sokat segít, ha működik mindkét fokozata, illetve a gyári vízpumpa lapátjai nem koptak el...
Figyeljünk ezekre az apró dolgokra, cseréljük le időben; ahogy elő van írva, ne halogassuk!!
« Utoljára szerkesztve: április 02, 2023, 01:09:50 pm írta moderator76 »

moderator76

  • Global Moderator
  • Iskolás
  • *****
  • Hozzászólások: 211
  • Karma: +0/-1
Re:CHRYSLER PT CRUISER 2.0L
« Válasz #3 Dátum: Május 24, 2020, 02:10:40 am »
Néha csak pár száz forinton múlik a komplett hűtőrendszerünk élettartama...
Egy rossz termosztát (3), ami beragad és nem nyit... (2.0-2.4-2.4GT azonos termosztátokkal rendelkezik)
Egy hibás hőmérséklet jeladó vagy annak a csatlakozója, szakadt vezetéke is zavart okozhat a rendszerben!
Ne spóroljunk rajta! Nem kifizetődő!! Ugyanúgy mint a desztillált víz vagy olcsó fagyálló / minőségi fagyálló kérdése.
« Utoljára szerkesztve: április 02, 2023, 01:10:34 pm írta moderator76 »

moderator76

  • Global Moderator
  • Iskolás
  • *****
  • Hozzászólások: 211
  • Karma: +0/-1
CHRYSLER PT CRUISER 2.0L
« Válasz #4 Dátum: Március 09, 2021, 10:18:41 pm »
      A vezérműszíj, vízpumpa és görgÅ‘k - ugyanúgy mint a folyadékok - cseréjét, érdemes vásárlás után lehetÅ‘ség szerint; a használati utasításban leírtakra cserélni. Nem tudhatjuk pontosan, hogy mikor lett cserélve a szett; kivéve ha gondos gazdája volt és mindent feljegyzett a szervizkönyvbe.  ::)
      • A vezérműszíj hibás futása, foghiánya, netán szakadása komoly károkat tud okozni, ami akár egy teljes motorgenerált is eredményezhet.
        • A hibás vízpumpa nem tud megfelelÅ‘ mennyiségű folyadékot küldeni a motor hűtéséhez, ami a motor túlmelegedését, vízforralást idézhet elÅ‘.
          • A rossz vezetÅ‘görgÅ‘ pedig megsértheti a vezérműszíjat.

            Vezérlés cserekor a gyártó, a ventilátormotor cseréjét is ajánlja; aminek az élettartama azonos a vízpumpáéval.


          Ajánlott csereidő intervallum 2.0L (ECC): 192.000 km vagy 8 év
« Utoljára szerkesztve: Június 06, 2021, 02:29:09 pm írta moderator76 »