Csodák igenis vannak!
Egy kis odafigyeléssel: olaj, vÃzszint, hűtÅ‘sapka ellenÅ‘rzéssel minden vÃzforralós probléma orvosolható!
Ãltalában a hengerfej tömÃtés átszakadása szokott komoly problémákat okozni ennél az ECC kódos motornál. Tehát rendszeresen ellenÅ‘rizzük a vÃzszintet, hűtÅ‘sapkát, hÅ‘fokjeladót és csatlakozót, termosztátot, vÃzpumpát és a ventilátor mindkét fokozatát!!
1. KAPCSOLJUK BE JÃRÓ MOTORNÃL A FÅ°TÉST MAXIMUMRA! HA AKKOR SEM CSÖKKEN A HÅMÉRSÉKLET, AKKOR ÃLLÃTSUK LE A MOTORT!
SEMMIKÉP SE NYÚLJUNK A HÅ°TÅSAPKÃHOZ, MERT LEFORRÃZHATJUK MAGUNKAT!!!2. Ha lehűlt nagyjából a hűtÅ‘vÃz, úgy fél óra múlva próbáljuk meg kiszedni a termosztátot (általában a hűtÅ‘sapka alatti idomban helyezkedik), aztán öntsük fel a tágulási tartály közepéig vÃzzel vagy fagyállóval és járassuk pár percig, hogy lelégtelenÃtse magát a rendszer. Pótoljuk, ha minimum alá megy a szint, utána pedig menjünk el a legközelebbi szervizpontig.
3. Ha hirtelen ugrik a hÅ‘mérséklet menet közben max fűtéssel és termosztát nélkül is, akkor ne szenvedtessük tovább a motort. Saját lábán, csak még nagyobb kárt teszünk benne. Még nagyobb a baj, ha a hűtÅ‘vÃz fekete szÃnű; mert ilyenkor valahol a rendszerben keveredik az olajjal a hűtÅ‘folyadék. Egy lépést se tovább!!!
Remélem, hogy tudtam segÃteni, ha nem; akkor javÃtsatok! Hadd tanuljak én is.
Baleset- és autómentő mentes utat!!!
(na ez, már nekem is fájt)