Csodák igenis vannak!
Egy kis odafigyeléssel: olaj, vízszint, hűtősapka ellenőrzéssel minden vízforralós probléma orvosolható!
Igaz, hogy az alul-méretezett gyári hűtőben szépen lassan, de biztosan eldugulnak a keskeny vízjáratok; az első ilyen gőzölgő esemény, hőfok ingadozásnál
ellenőrizzük a vízszintet, hűtősapkát, hőfokjeladót és csatlakozót, termosztátot, vízpumpát és utána a hűtő vízáteresztő képességét;
mert sokaknak gondot okozott már az a fránya vízkőlerakódás...
Persze, lehet vitatkozni, hogy ez elméletileg jól hangzik, de mit tegyünk, ha ez autópályán vagy a hegyek közti emelkedőn történik???
1. KAPCSOLJUK BE JÁRÓ MOTORNÁL A FŰTÉST MAXIMUMRA! HA AKKOR SEM CSÖKKEN A HŐMÉRSÉKLET, AKKOR ÁLLÍTSUK LE A MOTORT!
SEMMIKÉP SE NYÚLJUNK A HŰTŐSAPKÁHOZ, MERT LEFORRÁZHATJUK MAGUNKAT!!!
2. Ha lehűlt nagyjából a hűtővíz, úgy fél óra múlva próbáljuk meg kiszedni a termosztátot (általában a hűtősapka alatti idomban helyezkedik), aztán öntsük fel a tágulási tartály közepéig vízzel vagy fagyállóval és járassuk pár percig, hogy lelégtelenítse magát a rendszer. Pótoljuk, ha minimum alá megy a szint, utána pedig menjünk el a legközelebbi szervizpontig.
3. Ha hirtelen ugrik a hőmérséklet menet közben max fűtéssel és termosztát nélkül is, akkor ne szenvedtessük tovább a motort. Saját lábán, csak még nagyobb kárt teszünk benne. Még nagyobb a baj, ha a hűtővíz fekete színű; mert ilyenkor valahol a rendszerben keveredik az olajjal a hűtőfolyadék. Egy lépést se tovább!!!
Remélem, hogy tudtam segíteni, ha nem; akkor javítsatok! Hadd tanuljak én is.
Baleset- és autómentő mentes utat!!!
(na ez, már nekem is fájt)
