Szerző Téma: CHRYSLER PT CRUISER 2.2L CRD  (Megtekintve 3500 alkalommal)

moderator76

  • Global Moderator
  • Iskolás
  • *****
  • Hozzászólások: 211
  • Karma: +0/-1
CHRYSLER PT CRUISER 2.2L CRD
« Dátum: December 11, 2019, 08:08:53 am »
121LE és 150LE
Nyomatékos merci motor, common rail (közös nyomócsöves) rendszerrel; ami nagyon nagy kedvenc lett itthon is.
Könnyedén mozgatja a másfél tonnát, alacsony fordulaton is. Chip tuning 121LE-ről 149LE-re működik, érdemes pénzt kiadni rá!
Általában a kuplung, kinyomócsapágy és kettőstömegű lendekerék árai magasak, ezekre odafigyelni; mert gyengébb minőségű alkatrészek esetén nagyon sokba fog fájni.
Így is 350-500e ez a komplett gyári Mopar szett. A főmunkahenger cserénél pedig a tartókonzolra kell figyelni, mert a dőlésszöge bevihet az erdőbe minket (2. fotó).
A 2.2crd főmunkahenger és kinyomócsapágy megegyezik a 2.4GT-vel, igaz annyi különbség van, hogy el kell forgatni 90 fokkal a kinyomócsapágy műanyag ágát (3. fotó).

                                    A gyártó megszüntette faceliftes kinyomócsapágy gyártását!!! Viszont jó hír, hogy a régivel helyettesíthetÅ‘!

Hajlamos kifújni a porlasztó alátéteknél (a "kerámia" szlengként emlegetett réz alátét). Ne felejtsük a hidegek beállta előtt cserélni az Üzemanyag Szűrőt! Komoly problémákat okozhat - de legfőképp fagypont alatt - a sok szennyeződés, ami összegyűlik a pohárban (ezt megelőzhetjük, ha "Prémium" minőségű gázolajat tankolunk vagy gyakrabban cserélünk szűrőt)


« Utoljára szerkesztve: Október 02, 2023, 02:08:41 pm írta moderator76 »

moderator76

  • Global Moderator
  • Iskolás
  • *****
  • Hozzászólások: 211
  • Karma: +0/-1
Re:CHRYSLER PT CRUISER 2.2CRD
« Válasz #1 Dátum: Május 22, 2020, 10:16:25 pm »
Gyorsan a szerelők kedvence lett a "tágas" motortér miatt, így nagyon kevesen vállalják; egyszerűen semmihez sem lehet hozzáférni,
csak ha le nem bontják a fél elejét...  :( :o ??? ::) Minden tisztelet a kivételnek, akik nem félnek a kihívásoktól!  8) 8) 8) 8)

Típushibák:
Felső rövid- vagy alsó (10) hosszú turbócső (9) megreped, kilyukad, lefúj... erővesztés... ilyenkor 120km/h-nál nem tud többet
Nagynyomású kormány- és klímacsÅ‘ (14), nyomásérzékelÅ‘ elszáll... olajszivárgás... klímacsÅ‘t lepadkázzuk, mert túl alacsonyan helyezték el... klíma nem kapcsol be...  Párologtató megreped, fÅ‘leg a 2006 utáni modelleknél... nem kis meló. 
Tipp: tegyünk be rezgéscsillapító szivacsot az új párologtató köré, mint a régi modelleknél, úgy talán tovább fogja bírni a sok rázkódást.  :o



« Utoljára szerkesztve: Június 06, 2021, 02:19:46 pm írta moderator76 »

moderator76

  • Global Moderator
  • Iskolás
  • *****
  • Hozzászólások: 211
  • Karma: +0/-1
Re:CHRYSLER PT CRUISER 2.2CRD
« Válasz #2 Dátum: Május 22, 2020, 10:24:12 pm »
Kopóeszköz lett az alsó klímacső (14)... főleg tavasszal, és kifejezetten a magas padkák, kövek, mélyebb gödrök miatt
  :-\ 8)
« Utoljára szerkesztve: Június 06, 2021, 02:20:40 pm írta moderator76 »

moderator76

  • Global Moderator
  • Iskolás
  • *****
  • Hozzászólások: 211
  • Karma: +0/-1
Re:CHRYSLER PT CRUISER 2.2CRD
« Válasz #3 Dátum: Május 22, 2020, 10:31:07 pm »
A kormánymű hajlamos a nagy nyomás miatt, az érzékelőjét elhagyni... Szakemberrel cseréltetni még mielőtt komolyabb baj keletkezne! A nagynyomású cső (2) tömítése is kiöregszik, aztán szivárogni kezd a drága olaj... általában tömítés csere megoldja, de van mikor már csak a komplett cső.

« Utoljára szerkesztve: Június 06, 2021, 02:10:53 pm írta moderator76 »

moderator76

  • Global Moderator
  • Iskolás
  • *****
  • Hozzászólások: 211
  • Karma: +0/-1
Re:CHRYSLER PT CRUISER 2.2CRD
« Válasz #4 Dátum: Május 22, 2020, 10:35:20 pm »
A klímakompresszor végén lévő kis zöld nyomásérzékelő is sokszor okozott már fejtörést, ugyanúgy mint a szárítószűrőn lévő.
« Utoljára szerkesztve: Június 06, 2021, 02:22:44 pm írta moderator76 »

moderator76

  • Global Moderator
  • Iskolás
  • *****
  • Hozzászólások: 211
  • Karma: +0/-1
Re:CHRYSLER PT CRUISER 2.2CRD
« Válasz #5 Dátum: Május 22, 2020, 10:39:33 pm »
Alapjában véve, a kisebb és nagyobb hibáikat félretéve; nagyon sokan kedvelik és szeretik a PT dízeleket (is)  :-X

Minden jog fenntartva!
« Utoljára szerkesztve: Május 22, 2020, 10:44:35 pm írta moderator76 »

moderator76

  • Global Moderator
  • Iskolás
  • *****
  • Hozzászólások: 211
  • Karma: +0/-1
Re:CHRYSLER PT CRUISER 2.2L CRD
« Válasz #6 Dátum: Május 23, 2020, 07:45:42 pm »
A dízel motor GATES vagy DAYCO 6PK1600 hosszbordásszíj útvonala a mellékelt rajzon látható.
Cseréje is egyszerű, mint a faék: az ékszíjfeszítő összenyomásával le és felrakható.
« Utoljára szerkesztve: Május 23, 2020, 07:50:11 pm írta moderator76 »

moderator76

  • Global Moderator
  • Iskolás
  • *****
  • Hozzászólások: 211
  • Karma: +0/-1
Re:CHRYSLER PT CRUISER 2.2L CRD
« Válasz #7 Dátum: április 30, 2021, 11:37:07 am »
A dízel motor abszolút nyomás érzékelője, azaz a MAP szenzor helye a rövid turbó cső - ami hajlamos meghasadni - alatt található. Viszont ha a turbó cső rendben van és még mindig vacakol, akkor illik a MAP szenzort is kicserélni; ha már ott járunk...
« Utoljára szerkesztve: Augusztus 10, 2021, 03:10:10 pm írta moderator76 »