Chrysler PT Cruiser

A Chrysler PT Cruiser gépkocsikat 2000 és 2010 között gyártották az ausztriai Graz-ban, és mexikói Toluca-ban. Összesen körülbelül 1.350.000 példány készült a modellből. Bryan Nesbitt vezette az eredeti dizájn fejlesztését retro stílusban. Ezt megelőzően két koncepciót építettek: a Chrysler Pronto Cruizer Concept-et 1998-ban, és a Chrysler GT Cruiser Concept-et 1999-ben. Eredetileg Plymouth márkanéven tervezték forgalmazni a modellt, de ez a márka törlésével lehetetlenné vált.

Chrysler PT Cruiser I. generáció

A sorozatgyártott Chrysler PT Cruiser modellt a Detroiti Autószalonon mutatták be 1999-ben. Az autót a Neon platformra építették, és ötajtós ferdehátú karosszériával forgalmazták.
A Chrysler PT Cruiser autókon McPherson első felfüggesztés, és Watt mechanizmuson alapuló hátsó felfüggesztés volt. A motort elől helyezték el, és a Chrysler PT elsőkerék-meghajtású gépkocsi volt. Három féle benzinmotort kapott: 1.6 SOHC (lánc), 2.0  és 2.4 literes DOHC (szíj) 1598-1996-2429 cm³ – 2 féle karosszériával, valamint egy 2.2 literes DOHC (lánc) 2148 cm³ dízel motort – egy féle karosszériával.
2001-ben a Chrysler PT Cruiser elnyerte a „Év Észak Amerikai Autója” díjat, és felkerült a Car and Drive kiadvány adott év legjobb autóit tartalmazó listájára is.
2003 augusztusában a gyár piacra dobta a sportosított verzióját a Pt-nek, melyben a 2429 cm³, turbós, benzines motor szolgáltatta a 223 LE-t.
2005-ben a kétajtós kabrió karosszériával is elkezdték gyártani a modellt, és 2007-ig forgalmazták ezt a verziót.

Chrysler PT Cruiser II. generáció (facelift)

A második generációs Chrysler PT Cruiser 2006-tól volt kapható. A krómozott hűtőrács dizájnja változott, valamint az első és a hátsó lámpákat is továbbfejlesztették. Az autón új első és hátsó lökhárító volt.
A Chrysler PT Cruiser második generációjának utasterében is történtek módosítások. A középső konzol és a műszerfal kialakítását javították. A gyár beépített MP3 audiorendszert és analóg órát tett az gépkocsiba. A belső kárpitozáshoz jobb minőségű anyagok kerültek felhasználásra.
2007 óta a Chrysler PT Cruiser második generációja tempomattal kapható. Az oldalsó légzsákok, a blokkolásgátló fékrendszer (ABS) és a műholdas rádió extraként volt rendelhető. 2010 júliusában befejezték a modell gyártását.
2010 július 9-én az utolsó példány ünnepélyes keretek között gördült le a mexikói Tolucában található üzem szalagjáról. Nem sokkal ezután elkezdődött a sorok átállítása, hamarosan a Fiat 500 kabrió Amerikának szánt példányai készülnek a gyárban.
Kezdetben óriási volt a lelkesedés a retrós modell iránt, később jelentősen csökkent az értékesített autók száma. Összesen 1,3 millió darab kelt el belőle, 2010-ben viszont már csak 5452 darabra akadt vevő, mely megpecsételte a PT Cruiser sorsát.
Eredetileg 2009-re tervezte a gyártás leállítását a Chrysler, de egy év haladékot végül sikerült kisírni a PT Cruiser számára.

Amikor két PT-s találkozik…

 

Tesztek

Ide kattintva olvasható egy cikk a TotalCar weboldaláról

 

Részlet a TotalCar műsorából
 
Reklámok